HP Türkiye Kişisel Sistemler Grubu son 10 yıldır 3 milyon adedin üzerinde satış gerçekleştirerek en çok tercih edilen marka olma ünvanını bırakmadı. 2011 yılında yaklaşık 530 bin adet satışa imza atarak liderliğini 10’uncu yıla taşıyan HP, 2012’de pazarın üzerinde büyüme hedefliyor
HP Türkiye Kişisel Sistemler Grubu, 9 yıldır sürdürdüğü liderliğini 10’uncu yılına taşıdı. 2011 yılı değerlendirmesinin yapıldığı toplantıda HP Türkiye Kişisel Sistemler Grubu Ülke Müdürü Ertuğ Ayık, geçen yıl yüzde 9 oranında büyüme gösterdiklerini ve 2011 yılında pazar paylarının yüzde 16’ya çıktığını belirtti. Ayık değerlendirmesinde “9 yıldır sektörde en çok tercih edilen marka olarak liderliğimizi sürdürdük. Bu yıl da IDC rakamları sonucunda 529 bin 883 adetlik satış gerçekleştirdiğimizi, liderliğimizi de 10’uncu yılına taşıdığımızı açıklamaktan gurur duyuyorum. Ayrıca HP Türkiye olarak içinde bulunduğumuz Orta Doğu Akdeniz ve Afrika Bölgesi’nde 2 kat büyüme gösterdiğimizi de önemle belirtmek isterim” şeklinde konuştu.
“3 milyonun üzerinde kullanıcının HP’yi tercih etmesi önemli bir göstergedir”
2011’in HP Türkiye için birçok ilke imza atılan bir yıl olduğunu hatırlatan Ertuğ Ayık “Geçtiğimiz yıl Türkiye birçok proje için potansiyeli ve gelişimi nedeni ile pilot ülke oldu. Bunlardan en önemlisi, Avrupa’daki ilk, dünyada ise ikinci HP Çözüm ve Deneyim Merkezi’nin Türkiye’de açılmış olmasıydı. Bu merkezde tüketicilere hem en son ürünleri deneyebilmelerini hem de yerinde bilgisayar servis desteği, eğitim ve tavsiye alabilmelerini sunuyoruz. Bir diğer pilot proje ise iş ortaklarımız için Türkiye’de gerçekleşti. Bu proje kapsamında büyüme hedefi taşıyan bayilerimize gelişim desteği sağladık” dedi. Ayık şöyle devam etti; “HP Türkiye Kişisel Sistemler Grubu olarak müşteri memnuniyeti odağında gerçekleştirdiğimiz tüm çalışmalarımız liderliğimizi sürdürülebilir kılan en önemli unsurlar oldu. Ürün kalitemiz, yaygın satış ağımız, satış sonrası servis hizmetlerimiz, yeni teknolojilerin öncüsü olmamız 23 yıllık Türkiye’deki varlığımızın yanı sıra tüketicilerin HP’yi tercih etmesindeki en büyük sebepler arasında yerlerini aldı. 10 yıldır 3 milyonun üzerinde kullanıcının HP’yi tercih etmesi önemli bir göstergedir. Bu liderliği taşımamızda desteği olan tüm paydaşlarımıza teşekkür ederiz.”
“Van’daki çobanın evine kurye gönderip ürün aldırıyoruz, ortalama 1 haftadan kısa sürede onarıp evine teslim ediyoruz”
2011 yılında satış sonrası hizmetler için yatırımlarını artırdıklarını belirten Ertuğ Ayık
Türkiye‘de satış sonrası hizmetlerde en büyük servis operasyonlarından birini yönettiklerini vurguladı ve HP’nin servis alanında da lider olduğunu belirtti. Teknoloji Hizmetleri Sektörü Derneği’nden (TSIA) hem tüketici hem de kurumsal hizmetler alanında “Servis Faaliyetlerinde Mükemmellik Belgesi” aldıklarını hatırlatan Ertuğ Ayık, HP’nin müşterilere sunulan telefon, saha ve internet hizmetlerinin ayrıntılı bir şekilde değerlendirilmesine dayanan ve sektörde saygın bir yeri olan “Mükemmellik Belgesi”ni kazanan tek PC ve yazıcı üreticisi olduğuna da dikkat çekti.
Ertuğ Ayık, Türkiye’nin her noktasına ulaştıklarını, 6 binin üzerindeki satış noktası sayesinde ülke çapında kullanıcı portföyüne sahip olduklarını belirtti. HP Onarım Merkezi’nin işleyen 6 bant ile fabrika gibi bir yapıya sahip olduğunu söyleyen Ayık, “Herhangi bir büyük şehirdeki HP kullanıcısı ile ülkenin en uzak noktasındaki HP kullanıcısı servislerimizde aynı hizmete sahip. HP kullanıcılarının ürünü tamir edilmek üzere özel kuryeyle evinden alınıyor ve onarıldıktan sonra tekrar evine teslim ediliyor. Van’daki çoban da, Adana’daki çiftçi de, Samsun’daki balıkçı da bu hizmetten faydalanıyor. Bu hizmetimizi sürekli geliştiriyoruz. Şu an ürünlerimizin onarım ve teslim süreçlerini minimuma indirgedik, merkeze gelen ürünlerin yüzde 93’ünü 1 haftadan kısa sürede onarıp teslim ediyoruz” dedi.
Satış sonrası servislerde onarımı hızlandırmanın yanı sıra tüketicilere özel hizmetler geliştirdiklerini dile getiren Ertuğ Ayık “Tüketicilerin sıkça başına gelen çalınma, kırılma, düşme ve ıslanma gibi kötü sürprizlere karşı çözüm geliştirerek sigorta ürünümüzü hizmete sunduk. Öte yandan sektörde bir ilke daha imza atarak, belli ürünlerde arıza yapan bilgisayar servise bırakıldığında yerine ürün onarımı süresince yeni bir bilgisayar temin edilmesini sağlayan ‘Kesintisiz Kullanım’ projesini de hayata geçirdik. Bu adımlarımız yalnızca satış sürecinde değil satış sonrasında da tüketicilerimizin sürekli yanında olduğumuzun en somut göstergelerinden biri oldu” şeklinde konuştu.
2020’de sektörün hedefi 5 trilyon Dolar
Bilişim pazarını değerlendiren Ertuğ Ayık Türkiye Bilişim Sanayicileri Derneği (TÜBİSAD) ve Avrupa Bilgi Teknolojileri Araştırması (EITO) verilerine göre pazarın 2011’de yüzde 4,7 büyüme gösterdiğini belirterek Telco dahil olmak üzere 27 milyar USD’lik büyüklüğe ulaştığına dikkat çekti. Bu rakamların Bilgi Teknolojileri Pazarı’nda yüzde 81’i donanım olmak üzere 9,3 milyar USD olduğunu söyleyen Ertuğ Ayık IDC rakamlarına göre gelişmekte olan pazarların büyüme beklentisinin yüzde 20, 2012’de global BT sektöründeki büyüme beklentisinin ise yüzde 6,9, Türkiye toplam bilgisayar pazarının büyüme beklentisinin yüzde 8,1 olduğunu belirtti. Ayık, 2020 bilişim sektörü hedef büyüklüğünün 5 Trilyon USD olduğuna dikkat çekti.
0 yorum:
Yorum Gönder