Türkiye’nin lider teknoloji şirketi Avea; dış kaynak çağrı merkezi pazarının en önemli şirketleri arasında yer alan Callpex; Anadolu’ya yönelik yatırımlarına bir yenisini daha ekledi. Callpex’in Avea’ya hizmet vermek üzere hayata geçirdiği İstanbul ve Bingöl’deki çağrı merkezi komplekslerinin ardından, yeni çağrı merkezi Yozgat’ta geniş katılımlı bir törenle açıldı.
Yozgat Çağrı Merkezi’nin açılışı; TBMM Başkanı Cemil Çiçek, Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, Başbakan Yardımcısı ve AK Parti Yozgat Milletvekili Bekir Bozdağ, Yozgat Valisi Necati Şentürk ile Callpex Genel Müdürü Oğuz Taşkent, Callpex Yönetim Kurulu Üyeleri Ali Sabancı, Birkan Babakol, Haluk Emiroğlu, Kemal Cılız, Turgut Gürsoy, Avea Müşteri Hizmetlerinden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Orçun Onat ve Avea CEO'su Erkan Akdemir’in katılımıyla gerçekleştirilen törenle yapıldı.
Callpex ve Avea iş birliğinin; Bingöl’ün ardından Anadolu’ya yaptığı yatırım zincirinin ikinci halkasını oluşturan Yozgat Çağrı Merkezi, sağlayacağı istihdam ve oluşturacağı ekosistemle şehrin ekonomik kalkınmasında önemli bir rol üstlenecek. Açılış itibariyle 200 kişiye istihdam yaratan çağrı merkezinde Callpex’in hedefi 2012 yılı sonuna kadar 1000 kişiye iş imkanı yaratmak.
İstihdam sayısı kademeli olarak artırılacak olan çağrı merkezi, bölge gençlerine sunduğu iş ve kariyer olanaklarını artırmak için, ilerleyen dönemde Avea dışında firmalara da hizmet verecek.
Çağrı Merkezleri bir sektör yarattı…
Dünyada her 100-500 kişiye, Türkiye’de ise 1850 kişiye bir müşteri temsilcisi düştüğünü vurgulayan Callpex Genel Müdürü Oğuz Taşkent, “Bu oran, çağrı merkezi sektörünün ülkemizdeki büyüme potansiyelini açıkça ortaya koyuyor. Callpex olarak kurulduğumuz ilk günden bu yana tüm gücümüzle hem sektörümüze, hem de ülkemiz ekonomisine katkıda bulunabilmek için çalışıyoruz. Toplam büyüklüğü 1 milyar doları aşmış bulunan pazar, yaklaşık 55 bin gencimize sağladığı istihdamın yanı sıra bulunduğu şehirlerde yan tedarikçileriyle birlikte yüz binlerce insanımızın geçiminde de önemli bir rol oynuyor. Biz de bunun bilincinde olarak, birer kalkınma projesi olarak gördüğümüz yeni yatırımlarımızı Anadolu’nun farklı kentlerinde hayata geçiriyoruz” diye konuştu.
Yozgat Çağrı Merkezi’nin planlamasının 2011 yılının ikinci yarısında başladığını ve merkezin çok kısa bir süre içinde faaliyete geçtiğini kaydeden Taşkent, “Bugün açılışını yaptığımız Callpex Yozgat Çağrı Merkezi’nin toplam 1000 çalışan kapasitesi bulunuyor. İlk aşamada 200 çalışanla faaliyete başlayan çağrı merkezimizde bir yıl içerisinde tam kapasiteye ulaşmayı planlıyoruz. Böylece 2012 sonunda İstanbul, Bingöl ve Yozgat şehirlerindeki toplam çalışan sayımız 4.000’in üzerine çıkmış olacak” dedi.
Taşkent, geçtiğimiz yıl hayata geçirilen teşvik uygulaması ile çağrı merkezi sektörünün büyük şehirler dışında hızla büyümeye başladığını ve Callpex’in üzerinde önemle durduğu sosyal sorumluluk anlayışının bir göstergesi olarak Anadolu’daki çağrı merkezi yatırımlarının süreceğini de sözlerine ekledi.
Avea CEO’su Erkan Akdemir:
“Anadolu’ya yaptığımız yatırımın Avea için değeri ölçülemez”
Törende yaptığı konuşmada; Anadolu’nun bu güzel kentinden yükselen yatırım çağrısına kayıtsız kalmayarak Türk ekonomisinin iki güçlü isminin, Yozgat için güçlerini birleştirdiğini ifade eden Avea CEO’su Erkan Akdemir; “Anadolu’da gerçekleştirdiğimiz ya da gerçekleştirilmesine vesile olduğumuz yatırımlar bizim için her zaman farklı ve öncelikli oldu. Bu bir anlamda bizim için duygusal bir bağ aslında. Anadolu’da yarattığımız istihdam; bölgesel göçü durdurmanın yanı sıra en değerli varlığımız olan gençlere iş imkanı yaratıyor. İşte bunun değeri Avea için ölçülemez” dedi.
Çağrı merkezlerinin Anadolu şehirlerinde istihdam yaratan en önemli sektörlerden biri olduğu noktasının altını çizen Akdemir; “Avea olarak, İstanbul, Ankara, Erzincan, İzmir, Düzce, Bingöl ve Callpex işbirliğimiz ile kurulan Yozgat Çağrı merkezi olmak üzere, toplamda 7 ildeki çağrı merkezlerimiz üzerinden müşterilerimize hizmet veriyoruz. 2011 yılında uzmanlaşmış kadromuzla sürekli büyüyerek, çağrı merkezlerindeki personel sayımızı 2 bin
500’ün üzerine çıkarttık. Her 16 saatte bir yeni bir kişiyi çağrı merkezlerimizde istihdam ederek 2011 yılında yüzde 60 büyüdük. Büyümeye de devam edeceğiz” dedi.
Avea çalışarak büyüyor
Bu güne kadar gerçekleştirdikleri tüm çağrı merkezi yatırımlarının, ekonomiye katlanmış olarak geri döndüğünü de sözlerine ekleyen Akdemir, şöyle devam etti:
“Avea, 2011 yılında müşteri tabanını 1,1 milyon net yeni müşteri kazanımı ile yüzde 10 artırırken numara taşımada en fazla müşteri kazanan operatör olmuştur. Faturalı abone sayısında yüzde 20, toplam abonede yüzde 10 büyürken, faturalı abone oranını yüzde 44’e çıkararak sektörün en çok faturalı aboneye sahip operatörü de Avea oldu. Tüm bu rakamsal başarıları elde etmemizde ise; çağrı merkezlerimiz ve bu çağrı merkezlerimizdeki çalışanlarımızın rolü büyük. 2011’de her alanda elde ettiğimiz bu başarıyı, 2012’de de sürdüreceğiz. Çünkü Avea çalışıyor… Avea, çalışmaktan keyif alıyor… Avea yarattığı değer ve istihdamla mutlu oluyor.”Akdemir, çağrı merkezlerinin geleceği hakkında ise şunları söyledi:
“Yakın vadede çağrı merkezlerinde, ses teknolojilerinin daha yoğun kullanılacağı, bütünleşik satış ve hizmet yönetiminin gerçekleştirileceği ve analitik CRM’in ön plana çıkacağı yeni bir dönem gelecek. İşte bu yüzden Yozgat Çağrı Merkezi’nin açılışı, sadece bir açılış değil. Teknolojinin uygulanması ve bölgenin kalkınması açısından güzel bir örnek. Bize teknolojinin, bölgesel kalkınmayı ne kadar hızlandıracağını da gösterecek”.
0 yorum:
Yorum Gönder