16 Şubat 2012 Perşembe

Lise öğrencileri kendi bilgisayar oyunlarını tasarladı

Özyeğin Üniversitesi’nin bu yıl 4’üncüsünü gerçekleştirdiği Bilgisayar Oyun Atölyesi’ne katılan öğrenciler “bilgisayar oyunu” alanında kariyer yapmayı düşünüyor. Türkiye’nin dört bir yanından gelen 250 başvuru arasından seçilerek atölyeye katılmaya hak kazanan 20 lise öğrencisi, geçirdikleri bir haftalık eğitim süreci sonunda gelecekte nasıl bir kariyer istediklerini daha iyi anlama fırsatı buldu. 14’ü Anadolu’nun ve 6’sı İstanbul’un en iyi liselerinde okuyan 20 öğrenci, aralarında akademisyenlerin de olduğu deneyimli bir ekipten bilgisayar oyunu yapmayı öğrendi. Lise öğrencilerinden başarılı olanlar, Özyeğin Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Lisans Programı’na ilk altı tercihlerinden yerleştikleri takdirde %100 burslu okuma hakkına da sahip olacaklar.
Lise öğrencilerinin ufkunu açmak ve onlara en doğru kariyer tercihini yapma konusunda yardımcı olmak amacıyla Özyeğin Üniversitesi tarafından bu yıl 4’üncüsü düzenlenen Oyun Atölyesi yine başarıyla tamamlandı. 14’ü Anadolu’nun ve 6’sı İstanbul’un en iyi liselerinde okuyan 20 başarılı öğrenci, artık “bilgisayar oyunu” alanında kariyer yapmayı düşünüyor. Türkiye’nin dört bir yanından gelen 250 başvuru arasından seçilerek Özyeğin Üniversitesi’nin Bilgisayar Oyunu Atölyesi’ne katılma hakkı kazanan bu 20 lise öğrencisi, geçirdikleri bir haftalık eğitim süreci sonunda gelecekte nasıl bir kariyer istediklerini daha iyi anlama fırsatı buldu.
Aralarında akademisyenlerin de olduğu deneyimli bir ekipten bilgisayar oyunu yapmayı öğrenen lise öğrencileri arasında başarılı olanlar, Özyeğin Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Lisans Programı’na ilk altı tercihlerinden yerleştikleri takdirde %100 burslu okuma hakkına da sahip olacaklar.

İşin ustalarından eğitim aldılar

Atölye kapsamında verilen dersler Özyeğin Üniversitesi Mühendislik Fakültesi öğretim üyelerinden, Türkiye’nin dünya çapında yayımlanan ilk üç boyutlu oyunu “Culpa Innata”yı yaratan ekibin yöneticisi Prof. Dr. Tanju Erdem, Microsoft Research Yazılım Mühendisliği İnovasyon Ödülleri program desteğini kazanan Yrd. Doç. Dr. Barış Aktemur ve “Culpa Innata” oyununu geliştiren Momentum Digital Media Technologies ekibi tarafından yürütüldü.

Anadolu’nun genç beyinleri Atölye’ye katılmak için İstanbul’a geldi
30 Ocak – 3 Şubat 2012 tarihleri arasında uygulamalı olarak gerçekleştirilen atölye kapsamında öğrenciler bir hafta boyunca grafik tasarım, bilgisayar programlama ve hikâaye kurgulama konularında derslere katıldılar ve kendi bilgisayar oyunlarını geliştirmeye çalıştılar. 20 öğrencinin katıldığı tamamen ücretsiz etkinlik kapsamında, öğrencilerin İstanbul’daki konaklama ve yeme-içme giderleri de Özyeğin Üniversitesi tarafından karşılandı. Atölye’ye katılan öğrencilerin büyük bir kısmını Anadolu’nun en iyi okullarında okuyan çok başarılı öğrenciler oluşturdu. Öğrencilerin 14’ü Anadolu, 6’sı ise İstanbul’dan katıldı.
10’u lise 3’üncü sınıf, diğer 10 tanesi ise lise 4’üncü sınıf öğrencisi olan katılımcılar, kariyerleri ile ilgili doğru karar verebilmek için Bilgisayar Oyunu Atölyesi – IV deneyimini yaşadılar. Öğrencilerin 12’si devlet lisesinde, 8’i özel lisede öğrenim görüyor.

Liseden mezun olmadan mühendislik burs hakkı kazandılar
Atölye çalışmasında başarılı bulunan öğrenciler, ÖzÜ’de burslu okuma hakkını da kazandılar. Bu burs kapsamında 2012 yılında ÖSYM tarafından Özyeğin Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Lisans Programı’na ilk altı tercihinden burssuz veya öğrenim ücretinden kısmi muafiyet sağlayan burslu kontenjandan yerleşen adayların öğrenim ücreti muafiyet oranları, %100’e yükseltilecek. Yüzde 100 burslu kontenjandan yerleşen adaylara ise, yerleştirildiği bursun kapsamına ek olarak, her yıl 9 ay süreyle aylık nakit destek sağlanacak.

Öğrenci yorumları kariyer seçiminde bu tarz etkinliklerin önemini ispatlıyor
Etkinlik sonunda öğrencilere uygulanan değerlendirme anketinden ilginç veriler de elde edildi. Öğrencilerin yorumları öğrencilerin kariyer yönelimlerini belirlemede bu tarz uygulamalı etkinliklerin ne kadar faydalı olduğunun da bir göstergesi:

“Bu programa katılana kadar acaba ne okusam diye düşünürken, şu an kesinlikle bilgisayar mühendisliği veya yazılım mühendisliği okumam gerektiğini anladım. İleride yapmak istediğim mesleğin programlama çevresinde olacağına karar verdim.”

“Eskiden bilgisayar oyunu sektöründe çalışmak gibi bir hayalim vardı. Artık bilgisayar oyunu sektöründe çalışmak gibi bir amacım var.”

“Sandığımın aksine, kodlama kısmının daha uzun olduğunu anladım.”

0 yorum:

Yorum Gönder