20 Şubat 2012 Pazartesi

Avea, 2011 yılını rekorla kapattı

2011’de yatırım ve büyümeye tam gaz vererek hat-trick yapan Avea
2012’de de frene basmayacak!
Avea, düzenlediği değerlendirme toplantısı ile 2011 finansal sonuçlarını açıkladı. Elde edilen sonuçlar açısından değerlendirildiğinde, 2011’in Avea için hat-trick yılı olduğunu belirten Avea CEO’su Erkan Akdemir;“2011’de her sahada oynadık ve kazandık. Faturalı abone sayısında yüzde 20, toplam abonede yüzde 10 büyüdük. Toplam abone tabanımız 12,8 milyona, faturalı abone tabanımız ise 5,6 milyona yükseldi. Faturalı abone oranımız, 2010’da yüzde 40’dan, 2011 sonu itibariyle yüzde 44’e yükseldi. Sektörün en yüksek faturalı hat oranına sahip şirketiyiz. 2011’de yenilikçi tekliflerimizle, sektörümüzde çığır açarak, cebe dost olmaya devam ettik. Bunun karşılığını da numara taşımada liderlik koltuğunu oturarak gördük” dedi
GSM sektörünün en genç ve dinamik operatörü Avea; 2011 yıl sonu finansal rakamlarını, Avea CEO’su Erkan Akdemir ve Türk Telekom Grubu CEO’su Hakam Kanafani’nin ev sahipliğinde Çırağan Otel’inde düzenlenen basın toplantısı ile açıkladı.
2011 yılında gelirlerini yüzde 16 oranında artırarak 3,081 milyon TL’ye çıkaran Avea, numara taşımada da net 626 bin kişilik kazanımla liderlik koltuğuna oturdu. Avea, yılın son çeyreğinde abone başına konuşma süresini bir önceki yıla göre yüzde 18 artırarak 269 dakikadan 316 dakikaya çıkararak, en çok konuşturan operatör unvanını 2011 yılında da korudu. Avea, 2011 yılının son çeyreğinde de 300 bin yeni abone kazanarak, toplam abone sayısını 12,8 milyona yükseltti.
316 dakika ile Türkiye’nin en çok konuşturan operatörü
Avea, 2011 yılında faturalı abone sayısında yüzde 20, toplam abonede yüzde 10 büyürken, faturalı abone oranını yüzde 44’e çıkararak sektörde en çok faturalı aboneye sahip operatör oldu. 12,8 milyon abonesinin 5,6 milyonu faturalılardan oluşan Avea’nın faturalı abone sayısı ve gelirlerdeki artışla abone başına aylık gelir rakamı (ARPU) ise yıllık ortalama 18.6 TL’den 20.4 TL’ye çıktı. 2011 yılında, bir önceki yıla oranla faiz amortisman vergi öncesi kârlılığını (EBITDA) yüzde 15 artırarak 383 milyon TL’ye yükselten Avea, bağlı bulunduğu grubun hedeflerine de kritik anlamda katkı sağlamış oldu.  

Data geliri yüzde 146 yükseldi
148 milyon TL’lik 3G yatırımı ile 3G kapsamını yaklaşık yüzde 80’e çıkartan Avea’nın data geliri ise bir önceki yıla göre yüzde 146 artış ile 220 milyon TL olarak gerçekleşti.
Türk Telekom Grubu CEO’su Hakam Kanafani:
“Mobil müşteride 1,1 milyon net yeni müşteri kazanıldı”
Basın toplantısında yaptığı konuşmada Avea'nın; 2011 yılında gelirlerini yıldan yıla yüzde 16 artırdığını ve mobil pazardaki yoğun rekabete rağmen, faaliyet performansını iyileştirdiğini vurgulayan Türk Telekom Grubu CEO’su Hakam Kanafani, konuşmasında şunları söyledi:
Mobil müşteri tabanımızı 2011 yılında 1,1 milyon net yeni müşteri kazanarak yüzde 10 artırdık. Avea geçen sene numara taşınabilirliğinde en fazla müşteri edinen operatör oldu. Kalite taahhüdümüzün teyidi olarak; dağıtım kanalı, müşteri ilişkileri ve şebekeye yatırım yapmaya devam ettik. Bu kapsamda, 3G baz istasyonu sayısını ikiye katladık ve münhasır bayilerimizin sayısını yüzde 32 artırdık. Yatırım yaptığımız bir başka alan da marka değerimiz oldu ve başarılı kampanyalarla marka değerimizi artırdık'' 
Avea büyüyor, Türkiye kazanıyor
Avea’nın konuşma süresi, faturalı abone oranı ve net abone kazanımında sektör lideri olduğunu vurgulayan Avea CEO’su Erkan Akdemir; “2011, Avea için hat-trick yılı oldu. Her sahada oynadık ve kazandık. 2011’de faturalı abone sayısında yüzde 20, toplam abonede yüzde 10 büyüdük. Toplam abone tabanımız 12,8 milyona, faturalı abone tabanımız da 5,6 milyona yükseldi. Faturalı abone oranımız, 2010’da yüzde 40’dan, 2011 sonu itibariyle yüzde 44’e yükseldi. Sektördeki en yüksek faturalı oranına sahibiz. 2011’de yenilikçi tekliflerimizle, sektörümüzde çığır açarak, cebe dost olmaya devam ettik. Bunun karşılığını da ayrıca net numara taşımada lider olarak aldık.” dedi.
2011 yılında yenilenen bayi yüzleri, cihaz ürün çeşitliliğindeki artış ve alternatifli kampanyalarla yüzde 53’lük cihaz satış adediyle lider olduğunu kaydeden Akdemir, yüzde 51’lik ciro ile en fazla büyümeyi de gerçekleştiren operatörün Avea olduğunu söyledi.
Avea’nın gerçekleştirdiği yatırımlarla satış ağında 2011 yılında adeta bir dönüşüme imza attığının altını çizen Akdemir, Türkiye genelinde 450’ye yakın bayiye yeni mağaza konseptini uyguladıklarını, 3000 zincir mağaza lokasyonunu da bünyelerine kattıklarını ifade etti. Avea CEO’su; “Sektördeki en büyük mobil yatırımı yaparken, ülke ekonomisine de katkı sağladık. Avea’yı büyütürken Türkiye’ye de kazandırdık. 2011’de toplam 800 milyon TL yatırım yaptık. Bu yatırım bir önceki yıla göre yaklaşık yüzde 100’lük bir büyüme anlamına geliyor. Ar-Ge, network, satış, bayi kanalı, çağrı merkezileri yatırımlarımız bundan payını aldı. 2012’de de hedefimiz frene basmadan yatırımlara tam gaz devam etmek. Avea, yatırım yapacak, sektörümüz ve ülkemiz kazanacak. Avea büyüyecek, Türkiye büyüyecek” diye konuştu.
Türkiye’nin yüzde 98’i kapsamamızda
Avea abonelerinin almış oldukları hizmet kalitesinin de önemli ölçüde arttığına dikkat çeken Erkan Akdemir; 2011 yılında 638 milyon TL’lik yatırımla kapsama alanlarının yüzde 98’e çıkarıldığının da altını çizdi. Gerçekleştirilen altyapı ve istihdam yatırımlarıyla bilgi toplumuna geçişe katkı yaptıklarını vurgulayan Akdemir, “2011 yılında İzmir ve Bingöl Çağrı Merkezleri’nin de devreye girmiş olmasıyla 6 ilde istihdam yarattık. 2011 yılında müşteri hizmetleri çalışan sayımızı yüzde 58 artırarak 1500’ün üzerinde yeni işe alım gerçekleştirmiş olduk.” dedi.
E-fatura ile 882 ton kağıt tasarrufu sağlandı
Avea’nın 2011 yılında çevre bilinci ile gerçekleştirdiği e-fatura kampanyalarına da dikkat çeken Akdemir; 2 milyon e-faturalı abone sayesinde 882 ton kağıttan tasarruf sağlanarak 15 bine yakın ağacın kurtarıldığının da altını çizdi.
Avealıya Alışveriş de Güzel, 250 bin Avealı harcarken kazandı
“Alışveriş Avealıya Güzel” platformu ile; müşterilerine birbirinden özel avantajlar sunan Avea, sektöründe lider 66 markayı daha platforma kazandırarak gerçekleştirdiği 116 yeni kampanya lansmanı, 90 marka işbirliği ve 133 mobil pazarlama kampanyası ile 2011 yılında 250 bin Avealıya birbirinden özel alışveriş fırsatları ile tasarruf imkanı sunuldu. Avea, “Alışveriş Avealıya Güzel” platformu ile 2011’de gerçekleştirdiği bu çalışmalarla, müşterilerinin 10 milyon TL tasarruf elde etmesini sağladı.

0 yorum:

Yorum Gönder