Dijital pazarlama iletişimi endüstrisinin en
iyilerini, sektöre ve hizmet ettikleri markalara kattıkları artı değeri
tescilleyen Mixx Awards 2011 ödülleri 22 Şubat gecesi Rahmi Koç
Müzesi’nde düzenlenen törenle sahiplerini buldu.
2011 Yılının En
İyi Kampanyası Ödülü Doritos Akademi kampanyasıyla Frito Lay – Tribal
DDB İstanbul / Medina Turgul DDB’nin oldu.
IAB Amerika'nın lisansıyla bu yıl ikincisi düzenlenen Mixx Awards
(Marketing Intelligence and Excellence), sektörün alışılagelmiş
yarışmalarının aksine dijital reklam kampanyalarını, performanslarıyla
birlikte değerlendiren ve bu yönüyle de benzerlerinden ayrışan bir
yarışma.
Marka destinasyon siteleri, rich media display reklamları, mobil
aplikasyonlar, Oyunlar, interaktif videolar, online reklam filmleri,
markalı içerik, viral, ev-dışı dijital, tablet uygulamaları,
lokasyon-temelli reklam, sosyal medya applikasyonları, deneysel ve
yenilikçi, marka farkındalığı ve konumlandırma, doğrudan pazarlama, ürün
lansmanı, çapraz mecra entegrasyonu, dijital entegrasyon, mobil medya
kampanyalar, oyunlar sosyal Pazarlama, B2B, kar amacı gütmeyen/kamu
hizmetleri, arama motoru olmak üzere 23 farklı kategoride altın, gümüş
ve bronz Mixx ile ödüllendirildi.
Ajansla reklamverenin birlikte katıldığı, birlikte ödül aldığı Mixx
Awards’da stratejiden yaratıcı çalışma ve uygulamaya, medya
planlamasından entegrasyona, verimlilikten yatırımın geri dönüşüne (ROI)
kadar tüm iletişim katmanları ele alındı. Geçtiğimiz yıl olduğu gibi bu
yıl da kazanan çalışmalar, yarışmanın Avrupa ayağı olan Mixx Europe’a
katılmaya hak kazandı.
IAB Türkiye’nin ev sahipliğinde gerçekleşen ödül törenine 338 kişi
katılırken gecenin sunuculuğunu Serdar Kuzuloğlu üstlendi. Törende IAB
Türkiye adına konuşma yapan IAB Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet
Pura; Türkiye’de gelişmekte olan “dijital pazarlama iletişimi”nin
önemine dikkat çekti. IAB’nin dünya genelinde en hızlı gelişen mecrayı
temsil
ettiğini vurgulayan Pura, genç işi denen sektörün sağlıklı büyümesi
için tecrübe ve gençliği bütünleştirmek istediğini belirtti. Pura, 2015
yılı için reklam yatırımlarının büyüklüğünün 5 milyar dolar olmasını,
dijital pazarlama iletişiminin bunun içinde yaklaşık 750 milyon dolarlık
bir hacme ulaşmasını beklediklerini dile getirdi.
IAB ABD Başkanı Randal Rothenberg de törene video ile katılarak;
Türkiye’nin ekonomik açıdan dünyada 2011’in yıldızı olduğunu ve
dijitalin gelecekte en büyük mecra olacağını söyledi.
Mixx ödül törenine IAB Europe Başkanı Alain Heureux geçtiğimiz yıl
olduğu gibi bu yıl da katıldı. Digital Reklamcılığın Türkiye’deki
gelişimi ve Mixx ödülleri ile ilgili görüşlerini belirten Heureux;
Türkiye’nin modern ve dinamik yapısına dikkat çekerek, Mixx’in
yenilikçiliği ilke edinenlerin yarışması olduğunu belirtti ve
teknolojinin yaratıcılara sonsuz imkanlar sunduğunun altını çizdi.
MIXX AWARDS 2011 KAZANANLAR LİSTESİ
23 farklı kategoride altın, gümüş ve bronz ödüllere sahip olan ajans ve reklamverenler ise şöyle;
Mixx Awards Türkiye 2011 - Marka Destinasyon Siteleri
Altın Mixx
Efes Pilsen- C-Section
Gümüş Mixx
Frito Lay - Tribal DDB İstanbul / Medina Turgul DDB
Bronz Mixx
Unilever - Mobilera
Mixx Awards Türkiye 2011 - Rich Media Display Reklamları
Altın Mixx
İş Bankası - Medina Turgul DDB / Carat
Gümüş Mixx
Frito Lay - Tribal DDB İstanbul / Medina Turgul DDB
Bronz Mixx
Turkcell - Pure Agency
Mixx Awards Türkiye 2011 - Mobil Aplikasyonlar
Altın Mixx
Domino’s Pizza - Magiclick
Gümüş Mixx
Nokia - Carat
Mixx Awards Türkiye 2011 - Oyunlar
Altın Mixx
Akbank A.Ş. - 41? 29!
Gümüş Mixx
Yapı Kredi - Magiclick
Bronz Mixx
Ülker - 41? 29!
0 yorum:
Yorum Gönder